רקע:
ישנם ממצאים לא עקביים לגבי ההשפעות של ויטמין K על צפיפות מינרלים בעצם (BMD) ועל אוסטיאוקלצין לא מחומצן.
שיטה:
מחקר ההתערבות הנוכחי העריך את ההשפעה על נבדקים מעל גיל 60. הנשים חולקו ל-2 קבוצות:
קבוצת הוויטמין K (15 מ"ג ויטמין 2K- 3 פעמים ביום + 400 יחב"ל ויטמין D- פעם אחת ביום + 315 מ"ג של סידן- פעמיים ביום.)
וקבוצת הביקורת (תוסף ויטמין D+ תוסף סידן.)
במהלך ששת חודשי הטיפול השתתפו 78 נשים (38 בקבוצת ויטמין K ו-40 בקבוצת הביקורת) ו-45 נשים סיימו את המחקר.
בניתוח על פי פרוטוקול, הבסיס של המשתתפים לא השתנו בין קבוצת הוויטמין K לקבוצת הביקורת כלומר לא היו הבדליים משמעותיים בין הקבוצות מבחינת המאפיינים הבסיסיים של המשתתפים.
תוצאות:
לאחר 6 חודשים L3 צפיפות מינרלים בעצם עלתה בצורה משמעותית סטטיסטית בקבוצת ויטמין K בהשוואה לקבוצת הביקורת.
רמת ה- UcOC (ואוסטיאוקלצין לא מחומצן) גם ירדה בצורה משמעותית בקבוצת ויטמין K.
לסיכום:
הוספת ויטמין K לתוספי ויטמין D וסידן בנשים קוריאניות אחרי גיל המעבר העלתה את 3L צפיפות המינרלים בעצם והפחיתה את רמת ה- UcOC.


